Thursday 6 October 2016

30 Dagen Blog Challenge dag 16



Mijn mooiste vakantie

Dat ik nu 'Schotland' ga zeggen zal niet als een verrassing komen maar welke van de keren dat ik er was? Dat doet er misschien minder toe hoewel de allereerste keer misschien ook wel heel speciaal was omdat ik toen ontdekte hoe speciaal dat land eigenlijk voor mij was!
Het was 1992 en (ex)man en ik hadden de bungalowtent van ons thuis mee, zo'n lekkere ouderwetse waar je niet aan de zijkanten mag komen als het regent (lekker voor in Schotland dus).
We hadden een camping aan de rivier de Ness tussen het loch Ness en Inverness in. De camping bestaat nu niet meer helaas, maar het was voor mij dé plek om te voelen hoe thuis ik me voelde in die omgeving. We hebben toen wat afgereden en nog steeds blijft het Eilean Donan castle het mooiste kasteel voor mij.



Jaren later in 2005 zijn we er met de jongens nog naar terug geweest, en hebben we een rondreis door heel Schotland gemaakt en ook helemaal in het Noorden geweest. Ook daar is het prachtig. Maar de Highlands en de Westkust, daar  voel ik me thuis, daar hoor ik voor mijn gevoel.

© KH

1 comment:

MelodyK said...

Ik ken het helaas nog steeds niet.... maar dit land staat al wel eeuwen als 1 van de heel weinig landen op mijn wensenlijstje ....