Monday 5 December 2011

Dank u Sinterklaasje! Of wat ik wel zou willen maar niet krijg...

 Vandaag is het 5 december, voor mij een beetje een dubbele vreemde dag. Niet alleen is het Sinterklaas, maar ook de dag dat ik het 'waagde' om tegen ex (toen nog man) te zeggen dat ik wilde scheiden. Hoe haal ik het in mijn hoofd he? Op Pakjesavond nog wel! Nadat de kinderen met hun pakjes naar boven vertrokken waren uiteraard en tevreden in hun bed lagen. Dit is allemaal al weer vijf jaar geleden en zoals de Engelsen zeggen: water under the bridge. Best thing I could ever do, actually. 

Over Sinterklaas gesproken: Het is niet meer zoals vroeger hier in huis. Niet door bovenstaande overigens. De kids zijn groot, geloven allang niet meer in de Goedheiligman en krijgen hun cadeautjes en het is klaar. Surprises is een gedoe en we zijn geen van allen echte knutselaars. Jammer maar het is niet anders. We hebben het dan ook gistermiddag even tussendoor gevierd, omdat Oudste vanavond ook moet werken.

Even gewoon een beetje fantaseren. Wat zou ik nou van de Goedheiligman willen als ik het mocht vragen?
Gewoon als hij zou zeggen: Jij bent zo lief geweest, je krijgt alles wat je maar wilt.
*grote grijns*

Nou om te beginnen lieve Sint: Als ik het toch zeggen mag. (Chris grapje he)
Gisteren had ik het over songs bij films en wij keken gisteren naar Love Actually. Zagen we dit weer voorbij komen. Sint mag ik hem ook vragen? :-D



Ik ben nooit zo'n voorstander van een E-reader geweest maar nu ik van de Sint toch alles mag vragen: Doe mij dit maar: een Kindle Fire. (volgens mij nog niet eens in Nederland te koop)



Of als we toch bezig zijn Sint:


Back to Bass van Sting  plús tickets voor zijn concert voor volgend jaar. Ja lieve Sint u zei zeg het maar he!

Of jaah! Een weekje of wat (1 is ook al genoeg om even op te laden hoor) naar Schotland, of een lang weekend Edinburgh... *zucht* (just looking at pictures on Google brings tears in my eyes from homesickness)



Of een privé concertje thuis van deze heren: mooie he? (natuurlijk is dit Tom Smith van de Editors! Wat een stem heeft die man! *zwijmel* )



Maar het liefste van alles, lieve Sinterklaas, wil ik gewoon dat het komende jaar rustig verloopt, zonder stress, zonder gedoe, zonder banenverlies van wie dan ook, dat we om het woord crisis volgend jaar alleen nog maar kunnen lachen, dat er geen ellende is op de wereld. Kan ik dát in mijn schoen krijgen? Of is dat teveel gevraagd?

© KH

3 comments:

Daan said...

zou fijn zijn...

doe mij maar Tom van Editors...
met een mooi rood lintje erom...

maar: wel een heftige herinnering, aan de Sint...

Kati said...

Tja, maar daar staan ook zoveel mooiere herinneringen tegenover. En die ene stop ik weg bij de andere dingen waar ik niet aan wil denken in dat donkere laatje! Wat ik wel vaker doe! :D (en dat komt dan weer tevoorschijn als t moet)

Tom met een lintje erom, hmm
*laat fantasie op de loop gaan* ;)

chris said...

Lieve sinterklaas, mag ik voor komend jaar de beste baan en rust voor mijn allerliefste gezin in mijn schoen ?