Friday 20 September 2019

Climate Strike

Vandaag is the Global Climate Strike. Toevallig heb ik vandaag een dag vrij en ik was graag weer naar Den Haag gegaan, ware het niet dat September voor mij zo'n vreselijk dure maand geweest is en ik niet de mogelijkheid heb om weer naar Den Haag te gaan om mee te doen.

Wij hebben al jaren geen auto, gaan niet op vakantie en al helemaal niet met een vliegtuig, wij letten op wat we eten, wat we verbruiken ( je moet wel met een kleine portemonnee) we scheiden al het afval wat er te scheiden valt, dus ik denk dat wij al best veel doen. Het kan altijd beter, natuurlijk kan dat! Maar je moet ook realistisch zijn; ik kan nu eenmaal niet geld uitgeven wat ik niet heb om mee te doen met de klimaat staking.
Vanmorgen zag ik dit filmpje van Greta Thurnberg die het congres in Amerika toespreekt. Zij is mijn heldin. De nieuwe wereldleider, daar ben ik van overtuigd! Erg knap wat zij voor elkaar krijgt.


© KH

No comments: