Wednesday 2 May 2018

Vergeetachtig

Soms denk ik wel eens dat ik al vroegtijdig aan het dementeren ga. Ik vergeet van alles. Je kent het wel; dat ergens mee bezig bent en denkt; oh dat moet ik straks even doen, en als je dan in de ruimte komt waar je datgene moest doen niet meer weet wat je ook al weer daar ging doen. Ik bedenk die dingen vaak op het toilet gek genoeg. Terug naar de plek waar je het bedacht hebt zeg ik dan en vaak helpt dat wel.
Maar vanmorgen kwam ik beneden en zag ik ineens mijn medicijnen op tafel liggen. Dat is ernstiger.
Absentmindedness; oftewel onnadenkendheid, verstrooidheid. (in het Engels klinkt het dan weer even wat mooier)
Manlief komt 's avonds thuis van zijn werk en gaat zich dan omkleden terwijl ik sta te koken en meestal neemt hij dan meteen mijn medicijnen mee. Normaal neem ik die meteen in, maar  heb ik ze nu op tafel gelegd? Heeft hij dat gedaan? Geen idee! Ik kom er niet op. Maakt ook niet uit, ik heb ze niet ingenomen en het is te laat om dat alsnog te doen. Ik heb mijn dosis van vanmorgen wel ingenomen dus god zegen de greep... In het geval van epilepsie, hopelijk valt het mee! (pun intended) 

Soms heb ik het ook als ik niet op een woord kan komen, dat het op het puntje van je tong ligt en je komt er niet op. Blocking schijnt dat te heten. Niet op namen kunnen komen hoort daar ook bij. 
Gewoon een memory block dat je krijgt als je (ja hoor) ouder wordt. 

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik gewoon niet genoeg de tijd neem om te proberen meer rust in mijn hoofd te krijgen. Als je druk in je hoofd bent dan ben je tig dingen tegelijk aan het denken en vergeet je nog wel eens wat. Of maak je je druk om wat komen gaat of wat je moet doen. Ik ben zo iemand, ADHD en druk in mijn hoofd. Iets minder drukte daarbinnen zo best lekker zijn. Iets minder vergeten ook. Toch wat meer oefenen misschien. 

© KH

No comments: