Sunday 29 April 2018

Muziek op Zondag; Covers

Soms zijn covers beter dan het origineel. Niet altijd, maar heel soms wel. Dan luister je ook bijna niet meer naar het origineel maar alleen naar de cover. Ik had laatst de radio aanstaan en Jongste kwam binnen en zei: dit is wel een hele rare versie van het nummer. En dat bleek het origineel te zijn en hij luisterde altijd naar de cover. Hij snapte er niks van. Zo zie je maar.
Dus goeie covers vandaag, eerst het origineel, dan de cover: Enjoy!

In dit geval vind ik alle nummers goed; Ik hou van Depeche Mode.



En eigenlijk weet ik niet  zeker welke ik de beter versie vind; 


Dit is het nummer dat Jongste hoorde en dacht wat een vreemde versie; het origineel; 


hier luisterde hij dus naar; 


And here I was thinking that Soft Cell had the original version.... 



En ook weer Marilyn Manson heeft hier een versie van gemaakt; 


Ik hou van deze allebei; 


hoewel.... deze is rauwer


© KH

No comments: