Wednesday 29 March 2017

Wednesday Wisdom; let go



Twee wijsheden vandaag.

You must learn to let go of the things you cannot control
Er zijn vele veranderingen aan de gang op het werk; wisselingen van cliënten, van teams. Voor de zoveelste keer raak ik cliënten kwijt waar ik al jaren werk. Aangezien ik me snel hecht aan mensen (ook misschien iets waar ik aan moet werken)  is het vrij lastig om weer opnieuw bij mensen te beginnen. Wat ik me in ieder geval voorgenomen heb is om meer gereserveerd te zijn, niet meer meteen mijn levensgeschiedenis te vertellen, gewoon het hoognodige over mezelf, en meer niet.
Ik ben open en eerlijk en vaak té eerlijk, het heeft me tot nog toe niets opgeleverd behalve bij een handje vol mensen en mijn eigen familie.


En de tweede die van het quote plaatje;

Ik geloof werkelijk dat je mensen niet zomaar ontmoet, toeval bestaat niet. Er zit een bedoeling achter, het Universum als je daarin gelooft zoals ik. Niets gebeurt voor niets.
Of jij moet ervan leren of degene die je ontmoet dat kan natuurlijk ook. Zo denk ik ook dat niets weggaat voor je ervan geleerd hebt.
Ik heb een hekel aan veranderingen, en natuurlijk zonder veranderingen geen vooruitgang. Hoe eerder ik die veranderingen accepteer hoe eerder ik ervan leer en hoe minder ik het mijn leven laat beïnvloeden. Dus weer het laaaaaat lossss.....
Hoe lastig ook soms.



 © KH

2 comments:

MelodyK said...

Nou in dit geval absoluut geen lesson maar een blessing

-x-♥

Kati said...