Monday 30 December 2013

Van oude dingen en nieuwe beginnen

Omdat ik morgen zowat de hele dag met mijn neus in de oliebollenlucht sta, in de schuur dus oliebollen aan het bakken ben, wil ik iedereen nu alvast een goed uiteinde en een nog beter begin wensen! Wat is het hard gegaan dit jaar he! Ongelooflijk! Het voelt ook niet als het einde van het jaar. Het is alsof de tijd een geintje met ons uithaalt en straks roept: Haha, gefopt! Het is pas september! Of zoiets. Het zal ook heus wel aan de temperatuur liggen buiten! Het is zo zacht! Maar dan nog, ik zit toch heus naast een kerstboom en hoor toch echt het geknal in de straat. (al vanaf begin november trouwens)
Misschien komt het wel omdat we met zijn allen ouder worden, steeds meer dingen 'moeten' en tijd te kort komen!

Goede voornemens maak ik nooit, maar moest ik er 1 maken, dan zou dat toch wel zijn, om me niet meer zo druk te maken om futiliteiten. Om me meer te ontspannen, de zorgen te laten voor wat ze zijn. Het komt zoals het komt. Dat heeft het altijd al gedaan. Je kunt je er druk over maken maar dat schiet allemaal niets op! Vaak is het zelfs zo, dat als je het 'los' laat het zich vanzelf oplost!
Ook zou ik meer willen mediteren, wat meer dingen 'mindful' willen bekijken. Ik weet dat het voor mij althans goed is, om op die manier te leven. Alleen neem ik daar nu net weer te weinig tijd voor. Jammer eigenlijk.

Dus toch een goed voornemen. En daar deed ik niet aan. Och ja, zolang dit voornemen dan maar niet sneuvelt.

Fijne jaarwisseling iedereen, let op je vingers en ogen en tot volgend jaar met nog meer blogplezier!

http://img20.imageshack.us/img20/272/fi43.jpg

©KH

4 comments:

Dzjiedzjee said...

Ik wens je een fantastisch 2014 Kati! ;-)
Gert Jan Hermus
dzjiedzjee.blogspot.com

Daan said...

jij ook de beste, mooiste, liefste wensen voor het nieuwe jaar, met nieuwe dingen, en voortzetten van oude dingen die nog leuk zijn...

A van de Aa said...

Kati, een goede jaarwisseling gewenst tot volgend jaar !!

A van de Aa said...

Kati, en nu een fantastisch 2014 gewenst, veel voorspoed en geluk, maar vooral ook liefde en gezondheid.