Sunday 29 December 2013

Muziek op Zondag, Top 2000

 http://www.sunacho.com/wp-content/uploads/2012/12/00031743.jpg

De laatste muziekuren van het jaar zijn hier altijd voor de Top 2000. Ik stem ook altijd mee, en het lijstje is niet ieder jaar hetzelfde hoewel er wel veel dezelfde in terug komen. Het is genieten van de beste van de besten iedere keer weer. Het lijkt wel een nieuwe traditie. Eerst Serious Request, daarna de top 2000. En dan die laatste dag van het jaar, sta ik weer in de schuur, oliebollen te bakken, met de top 2000 hard aan en onderwijl sta ik mee te blèren. He lekker! ;-)

Dus hieronder een aantal mooie top 2000 liedjes.






Gisteren vroeg mijn oudste zoon mij toen er een Franstalig lied voorbijkwam: 'Mam, wat is dát nou weer!?' Ik antwoordde hem: 'Dát is de toenmalige Stromae (de Franstalige Belg die nu zo'n hits heeft) in onze tijd waren Franse chansons heel normaal, daar ben ik mee opgegroeid'. Hij verstond er niet veel van, hij heeft ook maar 1 jaar Frans gehad op school, maar het woord Soleil kon hij dan nog wel thuisbrengen. Via een vriendin kreeg ik de vertaling van dit lied en ook al is mijn Frans roestig, dit had ik ook nooit geweten dat het hierover ging! Leuk om dat nu eens te weten.



Dan ook meteen dit geweldig mooie kippenvel nummer maar. Ik heb er ook op gestemd en hij is van niets binnengekomen dus ik was niet de enige: 








Geen idee om eerlijk te zijn of deze erin staat, ik heb er in ieder geval mijn stem aan gegeven.



© KH

2 comments:

klaproos said...

de eerste de beste kati méteen kassa,:-)
geweldig, heb je weer gevonden :-)
na installatie van nieuwe pc:-)
ga gezellig het oude jaar uit hé,
xxx

Kati said...

Jij ook Roosje. xxx