Wednesday 27 November 2013

Top 5: Boek klassiekers

Mijn schouders gillen af en toe weer van de pijn, dus vandaar dat ik niet veel achter mijn pc kruip. Tijd die ik achter de pc doorbracht breng ik nu door achter een boek. Welbesteed dus. Want sinds ik mijn Iphone heb, heb ik ook de Ibooks ontdekt. Ik die nooit aan een Ereader wilde, ben nu blij dat ik met die pijnlijke schouders geen zwaar, dik boek hoef vast te houden, maar een klein boekje (mijn Iphone hoes is een klein boekje) met foon erin, en zo toch lekker in een 'boek' kan duiken. Het enige punt is, de geur... De geur van een klassiek, oud boek, ik ben een boeksniffer, ik geef het eerlijk toe. Vooral de geur van oude boeken, vind ik onweerstaanbaar. Boeken die ik nog wil gaan lezen, of al lees en die misschien wel iedereen gelezen 'moet' hebben, een Top 5. 

1. H.G. Wells - The War of the Worlds 

[wow.jpg]

Ik kan het bijna niet wegleggen, het is dat ik zo af en toe nog andere dingen moet doen, zoals werken, of huishouden, maar anders... wat een spannend boek, zelfs 115 jaar na dato. 

2. Evelyn Waugh-Brideshead Revisited



Gelezen voor mijn Engelse lijst op de havo. Een pil van een boek maar geweldig. 

3. Charles Dickens - A Tale of Two Cities

 

Deze moet ik nog lezen maar ik hou van Historische romans en deze speelt zich af ten tijde van de Franse revolutie, dus ik ben erg benieuwd. 

4. J.R.R Tolkien-Lord of the Rings trilogie


Ja natuurlijk hebben 'we' allemaal de films gezien, maar hebben we ook de boeken gelezen? Ze staan bij mij al jaren in de kast, te wachten... Maar gelezen? Nee nog steeds niet! Wordt toch eens tijd! 

5. J.D Salinger-The Catcher in the Rye

5107

Lang geleden dat ik deze gelezen heb (ik heb hem zelf ergens in mijn boekenkast staan, Nederlandse vertaling) maar sinds ik liever Engels lees wil ik toch graag de Engelse versie lezen een keer. Er gaat zoveel verloren in de vertaling vind ik. Zo ook met de Harry Potter boeken, die ik ook in het Engels wil aanschaffen. 

Natuurlijk zijn er veel meer klassiekers die ik wil (her-)lezen maar misschien daarover een volgende keer. 

Enne, niet zeggen: Ik heb geen tijd om te gaan zitten lezen! (zoals zovelen mensen doen) Tijd moet je je zelf gunnen om te gaan lezen, tijd maken voor jezelf, is belangrijk! :-) 

Veel leesplezier!

© KH

3 comments:

A van de Aa said...

Ik kan je volgen in de top 4, de nummer 5 zegt mij niks.
Nou niet denken dat ik de boeken gelezen heb ;-)
Ik gun veel plezier met het lezen, en veel tijd voor het lezen.
Denk aan je schouder.

Kati said...

Dank je A. Ik probeer in de weekenden de blogs bij te lezen. :-)

Dzjiedzjee said...

Een mooi lijstje hoor. Ik weet niet of wij ze nog in de bieb hebben staan... :-)

Goed weekend!!
dzjiedzjee.blogspot.com