Sunday 11 August 2013

Muziek op Zondag, Live

Mijn Oudste zoon belde mij gisteravond vanaf het Sziget festival zodat ik eventjes heel kort mee kon luisteren met 1 van mijn favoriete bands de Editors. Ik kreeg er kippenvel van. Niet alleen was het superlief van hem, maar ook van zijn vrienden want zijn eigen gsm was al dagen helemaal leeg. Een aantal dagen eerder, op zijn verjaardag had hij mij verteld dat de aanwezige oplaadpunten daar allemaal vol zaten en hij geen kans zag zijn gsm op te laden. Hij had me kunnen bellen door zijn sim kaart in de gsm van een vriend te doen. Gisteravond echter belde hij met de telefoon van een van zijn vrienden. Omdat hij het mij beloofd had, me mee te zullen laten luisteren. Mijn moederhart was weer met trots gevuld! :-)

Ik heb ook meteen mijn pc aangezet en de rest van het concert live meegekeken.
Hieronder niet alleen Editors Live maar ook andere bands die zowel zoon als ikzelf Live hebben mogen bewonderen:

Editors-Papillon


Blur-Song 2 Sziget 9 augustus 2013 op het verjaardagsfeestje van zoon toch leuk! :-D



Ik weet dat ik er geweest ben in Nijmegen in het Goffert Park maar zo gek dat ik er niks meer van weet! Behalve dan van het belabberde voorprogramma van Kim Wilde! Maar wel zonde, want het is Bowie!

David Bowie-Space Oddity Live 1990



Als puber mocht ik niet van mijn ouders, dus zodra er een reünie concert kwam stond ik (letterlijk) vooraan om naar het concert te gaan. Sting is mijn idool nog steeds en naar zijn concerten ben ik al menigmaal geweest, zo'n keer of 6 denk ik. Dus het concert in de Arena 2 dagen voor mijn verjaardag in 2007 was de kers op de taart!

The Police-Walking on the moon (Live in Tokio)


Fiction Plane-Two Sisters
Zoon Joe Sumner stond bij vader Sting in het voorprogramma. Sting zingt mee in het achtergrondkoortje



Sting-Desert Rose



Een geweldig concert dit, en dit nummer helemaal, al die vlindertjes die naar beneden kwamen!

Coldplay-Lovers in Japan



In 2006 ben ik met mijn toenmalige man naar het concert van de Rolling Stones in de Arena geweest. Een beleving! Vooral omdat ze toen een soort van zwenk arm podium neer lieten waar Mick Jagger vlak voor ons over heen liep om naar een podium in het midden van de ruimte te gaan.

Rolling Stones-Sympathy for the Devil



Ooit in een ver, ver verleden kreeg ik van mijn toenmalige schoonzus een kaartje van Level 42 voor mijn verjaardag. Een concert in Den Bosch. We zijn er samen heen geweest weet ik nog wel.
Beelden zijn er niet van, van veel concerten hierboven niet, dus daarom van veel concerten van andere plaatsen het concert zodat er tenminste wel de muziek is op deze zondag! ;)

Level 42-Hot Water



En als laatste, mijn allereerste concert ooit: 16 was ik en omdat het dichtbij was, in Breda waar wij vlakbij woonden destijds, mocht ik erheen, mits gebracht en gehaald. Met 3 vriendinnen gingen we erheen.

Toontje Lager-Stiekem gedanst



© KH

2 comments:

A van de Aa said...

Dus een zoon om trots op te zijn.
;-)

Dzjiedzjee said...

Wat een heerlijk blogbericht Kati! :-)