Sunday 27 January 2013

Muziek op zondag, reminiscing

Vanmorgen lag ik al om half 5 wakker. Niet alleen van de pijn in mijn Frozen Shoulder, die 's nachts het ergste is, maar ook te mijmeren, piekeren een beetje omdat Jongste vanavond op ski-kamp naar Oostenrijk gaat met school. Gaat het wel goed, zal hij heelhuids terug komen? Jongste is mijn nou ja ik wil niet zeggen 'zorgen-kindje' want dat klinkt meteen zo zwaar, maar hij heeft wel wat meer aandacht. Niet nodig misschien maar omdat hij Pdd-nos met ADHD heeft en we dat al vanaf zijn 5e jaar (officieel ) weten, baart je dat toch meer zorgen dan bij de Oudste. Bij Oudste maakte ik me ook zorgen toen hij op kamp ging trouwens elk kamp dat ze weggingen, met scouting, maar dit jaar ik weet t niet. Drukte om niks zo vindt Jongste. En dat zal ook wel, maar vanmorgen lag ik te mijmeren over de tijd toen hij nog een klein ventje was. Hij was het zonnetje in huis. Altijd lachen, altijd vrolijk, druk babbelend, altijd willen knuffelen. En nu niet aangeraakt willen worden. Dus vanavond zal ik ook geen knuffel krijgen als hij weggaat. Ik weet het maar toch... Ik zie weer dat hoogblonde jochie voor me, met zijn vrolijke snoet. Tot hij naar school ging en er zoveel van hem verlangd werd. Toen was het over.

Een heel lang intro voor de Muziek op Zondag van vandaag. Ik kon ook niet echt een fijne vertaling vinden voor het woord : reminiscing, wat voor mij meer de lading dekt dan welk Nederlands woord ook. Terug denken aan... toen.

1 van mijn favoriete bands: (ik heb er veel maar deze staat wel hoog)









This one says it all:



© KH

No comments: