Sunday 7 October 2012

Muziek op zondag: New Wave

In de jaren 80 was ik een tijdje, zoals ze dat noemden: New Wave. Niet zoals sommigen, mijn beste vriendin incluis, hun haren recht overeind à la Robert Smith van the Cure, maar toch wel in het zwart, met zwarte eyeliner en dan vooral de muziek. Ik hou er nog van op zijn tijd. Je had ook vreemde muziek soms, maar vooral als we uit gingen, als ik uit mocht van mijn ouders dan, in het New Wave café Upstairs, dan wist je niet wat je zag. Het dansje, wat meer stampen was, de in het zwart geklede mensen, en uitdossingen. Ik hield ervan. Maar de muziek, daarvan hield ik nog het meest.

Een paar voorbeelden (ik heb hier en daar nog wat op cassettebandjes staan)



Hier krijg ik nog altijd kippenvel van en ga meteen dat typische New Wave dansje doen:













© KH

3 comments:

A van de Aa said...

Ik weet nu weer waarom ik toen gestopt ben met de top 40 te volgen.

Kati said...

Hahaha, A! :D De meeste van deze muziek is ook geen top 40 muziek. Och, ja, jeugdsentiment he. Moet zeggen dat mijn smaak wel veranderd is hoor, in loop der jaren, vind dit nog wel leuk, maar voor af en toe, niet meer zoals toen.

Anonymous said...

lijkt me niks....sorry!