Sunday 13 May 2012

Muziek op zondag, Moeder(dag)

Vandaag is het Moederdag, een uitgelezen dag om eens wat liedjes te posten die met dat onderwerp te maken hebben, (of was het nu lijdend voorwerp? :-D ) of om liedjes die ikzelf (ben immers ook moeder) zo mooi vind neer te kwakken. Nee, niet de muziek die mijn eigen lieve moeder mooi vind! Bewaar me! Ik hou zielsveel van mijn eigen moeder maar haar muziek! Gruwel! Vroeger moesten zus en ik al luisteren naar Julio Iglesias of zoals wij hem noemden, Gulio in zijn regenjas. Of naar BZN. Gelukkig is haar muzieksmaak wel verbeterd in de loop der jaren. Het is nu Il Divo, leuk op zijn tijd. Maar André Rieu gaat me echt te ver! ;-) Klassiek oké maar niet door meneer Rieu. De hele massa hysterie eromheen alleen al.

Nee, laat ik het maar bij deze onderstaande nummers houden dit keer: Als eerbetoon aan alle moeders.
En vooral aan die van mij en die van Lief, die laatste ligt met een hersenvliesontsteking in het ziekenhuis en is nog lang niet 'out of the woods' zoals dat heet.
Dus hier voor alle moeders waar ook ter wereld.





Grappig dat mijn moeder vroeger in haar jeugd niet alleen 'fan' van Elvis was maar ook van the Beatles en ik ze nu ook zo goed vind.



Mijn favorieten: (onder anderen dan, kan ze hier lang niet allemaal kwijt in 1 posting)



Ik ben groot fan van Sting, dus die mag niet ontbreken. Maar welk nummer? Nou deze: Tijdens het maken van dit album overleed zijn moeder, hij stopte al zijn pijn en rouw in dit nummer en als eerbied aan zijn moeder droeg hij het album 'Nothing like the sun' aan haar op.



Maar 1 van mijn persoonlijke favorieten van Sting is deze:



Er zijn nog veel meer liedjes over moeders die ik had kunnen gebruiken, of juist niet, daarvoor is dit een te beperkte ruimte. Op songfacts staan er nog meer die je zelf kunt opzoeken en via YouTube beluisteren.

Fijne Moederdag!

© KH

No comments: