Sunday 18 December 2011

Muziek op zondag, Christmas songs

Het mag weer, 1 week voor Kerst en we draaien weer vol op Kerstliedjes tenminste, je hoort ze op de radio en ik moet bekennen dat ik af en toe wel een cd op zet. Alleen de echte 'Kerst knallers' ben ik wel een beetje beu. Maria Carey, of Wham, of ja, zelfs Band Aid, al zit daar mijn idool Sting zo heerlijk in mee te blèren. Er zijn genoeg alternatieven daar niet van. Ik kwam vorig jaar in een of ander woonwinkeltje waar ze een prachtige cd op hadden staan met lounge muziek. Heel Kersterig klonk het. Was het ook. Maar dan lounge. Heb het daar ook meteen gekocht. Was prachtig! Of de cd Christmas Meditation waar mijn oog op viel. Klassieke muziek maar klinkt heel 'kersterig' weer. Of waar ik helemaal verzot op ben: Gewoon de 'doodgewone' Christmas Carols. Een koor wat Carols zingt. Ik ben er dól op! (toch dat vorige leven in Schotland of Engeland denk ik) 


Dus hier een aantal gewoon wat door elkaar dingen die ik de laatste tijd nogal eens draai: En nee dit keer niet Smith & Burrows want die zijn al geweest maar die horen er eigenlijk wel bij! ;-) 


Dit blijft gewoon een lekker nummer: 




Geen Kerst zonder Freddie:



Of zonder John:



Ik heb diverse cd's met deze heren erop, heerlijk! Krijg er geen genoeg van, zie net dat er hele shows van hen waren. Waarom herhalen ze die nou niet? Lijkt me geweldig!



In Nederland alleen bekend vanwege zijn rol als echtgenoot van Grace in Will and Grace, maar hij is dus gewoon ook zanger: Harry Connick jr. Geweldige zanger, lekker Jazzy:



2000 mijl beter dan die van de Pretenders:



laatste dan een Carol:




Volgende week is het echt al Kerstmis, dus dan denk ik maar een hele korte muziek op zondag.

© KH

No comments: