Tuesday 1 November 2011

Tien dingen lijstje: 10 mooie films

In navolging van Daan weer eens een lijstje met 10 dingen. Dit keer 10 films die ik zelf al gezien heb en op mijn lijstje met favoriete films staan: 


1. The time traveller's wife.
Ik denk wel 1 van mijn lievelingsfilms. Als het niet dé lievelingsfilm geworden is. (ik heb As it is in Heaven nog niet gezien, waar iedereen t over heeft) Het boek was al geweldig maar de film doet er niet voor onder. Prachtig. 





2. Labyrinth.
Ik kan er niks aan doen, maar het blijft zo'n mooie, magische film. David Bowie als slechterik maar o zo mooi.



3. Ladyhawke.
Wauw, wat een film. Het verhaal boeide me van begin af aan en ik moet hem regelmatig opnieuw zien. Met Rutger Hauer, Michelle Pfeiffer en Matthew Brodderic in de hoofdrollen.



4. The Princes Bride.
O I love this one. Ja de meeste films zijn ouder maar zo leuk of mooi!




5. The Breakfast club.
Need I say more? Judd Nelson alleen al. Ik had destijds zo'n zelfde visgraten jas. Geweldige film.




6. The Kings Speech.
O wat is Colin toch goed. Ik heb de echte speech en die van Colin naast elkaar gehoord en echt bijna t zelfde! Geweldige film.



7. Scrooge, a Christmas Carol.
Dit is absoluut mijn favoriete versie van Scrooge. Ik kijk m denk ik wel ieder jaar, want ik heb m zelf gekocht! Geweldige film!



8. Harry Potter (alle delen)
Ik kan niet kiezen, ik ben verzot op fantasyfilms, sci-fi films, en dit is een beetje van alles in 1. Je kunt er zo lekker in wegzwijmelen. Heerlijk. Binnenkort t laatste deel uit op dvd. *snif*



9. Narnia. (alle delen)
Hoewel nog niet alle delen gemaakt zijn, moet ik zeggen dat tot nog toe ik geniet van met name de beelden, en ook het verhaal. Weer een groot wegzwijmel-gehalte. En dat terwijl ik niet door het boek heen kwam.



10. Angels in America.
Zo mooi, zo'n kippenvel, zoveel tranen gehuild.
Meryl Streep de beste actrice ooit samen met Emma Thompson. Geweldig. Eigenlijk een miniserie geloof ik, maar och.



Ok, nog 1 dan: Ik kan hier uren naar kijken:



Nog 1 laatste dan: Al zoekende kwam ik deze nog tegen die er uiteraard bij hoort, een klassieker! Heb m in mijn quote voor vandaag gezet én de clip ervan gevonden. De briljante heren van Monty Python en Life of Brian!



Mijn favorieten kunnen nogal eens variëren en de lijst is eigenlijk nog langer. Maar dit is m voorlopig even voor nu. En vaak kan ik er gewoon ook even niet opkomen en bedenk ik me later wat er ook nog bij gemoeten had! Kostuumdrama's (Engelse landschappen en geschiedenis) Sci-fi, oude musicals van bv Gene Kelly en vooral Danny Kaye en fantasyfilms dat zijn mijn favoriete genres. Wat zijn die van jou?

© KH

4 comments:

Christiaan said...

Ik zal in het weekeinde eens een lijstje maken met favoriete films.

Sheri said...

That's a great list. I really need to see The Time Traveler's Wife. Everyone says how good it is!

Daan said...

oh ja, Narnia... En Harry, natuurlijk, en Life of Brian...
Niet in mijn top tien, maar er wel heel dicht bij...

dank je Kate!

Kati said...

Chris, dan ben ik benieuwd. Wij houden vaak van t zelfde.

Sheri, It's such a beautiful movie. But keep your handkerchiefs nearby.

Daan, always look on the bright side of life, *whislte* ;)