Wednesday 25 September 2019

Wednesday Wisdom; Climate Change denial



Almost everywhere, climate change denial now looks as stupid and as unacceptable as Holocaust denial. 
                 George Monbiot

Greta Thunberg is een roepende in de woestijn zo lijkt het, althans in Amerika waar ze nu is. Op Sociale Media wordt ze door volwassen Amerikanen voor van alles en nog wat uitgemaakt, want je zit veilig achter je computer en dan ben je stoer genoeg om een kind van 16 met autisme uit te schelden.

Vanaf mijn tienerjaren ben ik al gek op rampenfilms. Een soort van guilty pleasure zeg maar. Gisteren was er niks naar onze zin op televisie en wij keken Geostorm op Netflix. Lekker even naar Gerard Butler kijken is sowieso niks mis mee. Maar daar waar ik normaal lekker geniet van een rampenfilm (ook al ken ik m al, ik kan ze blijven kijken) ik besefte me nu ineens dat in bijna al die rampenfilms de Amerikanen de helden zijn. Zij zullen de wereld wel eens even redden van de ondergang. Hoe anders is dat in het 'echte' leven! Met Trump als president en al zijn aanhangers is het nog erger. Klimaatverandering ontkenners vallen over elkaar heen om te roepen dat het allemaal onzin is en een hoax en er wordt gescholden en gedaan. En dit zootje Amerikanen moet de wereld redden?



Waar zijn Arnold Schwarzenegger en Bruce Willis als je ze nodig hebt?!

© KH

No comments: