Wednesday 24 July 2019

Wednesday Wisdom; Hittegolf

It’s a sure sign of summer if the chair gets up when you do. -Walter Winchell

Het is weer zomer en de temperaturen zijn niet normaal meer zo hoog! Morgen en overmorgen wordt het maar liefst 39 graden! Wat betekent dat het hier wel boven de 40 zal komen! Ik moet gewoon nog werken in het bejaardenhuis dus daar is het helemaal om te stikken! Huishoudelijk werk met dit weer zo sowieso verboden moeten worden. Exra invallen al helemaal! Maar goed, collega's zijn op vakantie en ik ben de klos. Hoera.... 😓
Ik snap dat mensen blij zijn met de zomer, maar deze temperaturen zijn toch werkelijk niet prettig meer. Ik zit als ik thuis ben met de deur dicht en de ventilator aan, dan is t nog uit te houden. 

Vanmorgen was ik even in de supermarkt en daar waren mensen aan het klagen dat het verboden zou moeten worden om te werken bij deze temperaturen. Het was zo koel in die supermarkt dat ik me werkelijk afvroeg waarom ze daar aan het klagen waren! Ik vroeg of ze wilden ruilen en huishoudelijk werk in het bejaardenhuis wilden doen met dit weer. Het was meteen stil. 
Maar voor ouderen is het ook vreselijk, die mensen hebben vaak geen ventilator of ze vinden dat te koud. Ouderen drinken te weinig ook. Dus goed in de gaten houden net als huisdieren, hoewel die gekke vogel van ons soms graag in de zon zit, maar dat is een tropische vogel.
Ik hoop heel erg dat t heel snel voorbij is. Ik verlang naar de herfst! 

© KH

No comments: