Wednesday 29 May 2019

Wednesday Wisdom; Phone addiction

Do more things that forget you to check your phone. -Unkown

Je kunt niet op straat of openbaar vervoer kijken of mensen zitten wel met een telefoon in hun handen. Nu ben ik daar zelf ook debet aan, zeker in de trein is het best lekker met muziek op je oor even lekker niks en genieten van het landschap en deinen van de trein. Maar je krijgt zonder zo'n ding vaak de leukste gesprekken met wildvreemde mensen.
Ik ben blij dat ik in het tijdperk voor al die mobiele telefoons geboren ben, nu zie je kids niet meer buiten spelen maar zitten ze binnen achter hun game consoles en krijgen zelfs de allerkleinsten al een telefoon in handen gedrukt.

En ja het is zeker wel verslavend, niet alleen social media, hoewel ik daar op het moment niet zo heel veel meer mee doe. Het is meer de spelletjes en dergelijke. Ik heb laatst een Ipad gekocht en ik speel een spel met mijn zus en anderen waarbij je koeien moet melken, oogst moet verkopen en een stad moet bouwen en dergelijke. Nooit gedacht dat zo'n spel zo verslavend kon zijn! Maar dat is het wel! Of kleuren op nummer voor volwassenen, ook zoiets, op een telefoon loop je maar te priegelen maar op een Ipad is dat maar wat fijn! En dan ben je weer uren verder zonder dat je er erg in hebt...

Och iedere gek heeft z'n gebrek zeggen ze toch? Zolang het dit maar is, maar goed, iets anders doen met je vrije tijd zou misschien wel beter zijn.... 😅

© KH

No comments: