Sunday 21 April 2019

Muziek op Zondag; Songs from Albums

Op NPO radio 2 is er deze Paasdagen de Album tweedaagse. Ze draaien de favoriete albums van luisteraars maar dan vooral de songs die niet die hit opleverden, maar waar je wel graag naar luisterde. Ik vond het een mooie gelegenheid om door mijn albums te kijken en de liedjes te posten waar ik zo van geniet; Fijne Pasen!


Als groot fan van The Police heb ik heel wat uren doorgebracht met luisteren van hun albums; dit nummer springt er voor mij echt uit;


Door mijn vriendin kwam ik in aanraking met New Wave en the Cure. We gingen uit in een New Wave café en stampten erop los. Thuis ook als  het kon... 


Depeche Mode hoort ook in the New Wave tijd thuis (al ben ik die nooit echt ontgroeit) Dit nummer lijkt zo romantisch maar de tekst is het zeker niet! 


Simple Minds is eigenlijk hetzelfde laken een pak; New Wave tijd laat me niet los;


Het album van Saturday Night Fever kreeg ik voor mijn vormsel en daar staat eigenlijk geen slecht nummer op! (naar de film mocht ik overigens niet van mijn ouders, slecht en verderfelijk haha) 


Mijn allereerste album was van Cheap Trick. Ik was 9 had geld gekregen voor mijn verjaardag en in ons kleine stadje was 1 klein platenzaakje waar niet veel platen waren.Dan maar deze dacht ik; en het bleek later 1 van mijn beste aankopen ooit! (behalve de gillende Japanse meisjes dan...) 


Ik ben een enorme Sting fan en dit nummer vind ik 1 van zijn beste; het is van het album Mercury Falling en ik hou zo van de sfeer van het nummer ;


Ik hou zo van Queen en Freddie Mercury! Al vanaf het prille begin! 


© KH 

No comments: