Wednesday 21 November 2018

Wednesday Wisdom


This is an important lesson to remember when you're having a bad day, a bad month, or a shitty year. Things will change: you won't feel this way forever.

-Kelly Cutrone

In mijn leven heb ik veel pieken en dalen, altijd al gehad. Het zal bij iedereen wel zo zijn maar bij jezelf voelt het nu eenmaal zo alsof jij de enige bent waarbij het leven altijd misgaat. Financieel gaat het ruk, je man met autisme gaat voor jouw gevoel zienderogen achteruit en bij andere gezinnen gaat altijd alles goed. De happy Facebook families met hun happy gezinnetjes die altijd en eeuwig op vakantie gaan en jij kunt nooit want geen geld. Eeuwig in de min en dan is een vakantie wel het laatste waar je geld voor opzij kunt leggen want iets opzij leggen lukt al helemaal niet.
Heel Nederland gaat erop vooruit volgens Rutte, maar wij niet. De middenstand misschien of de mensen met een fiks salaris, maar wij, de mensen met een minimum, niet. Man verdient net boven het minimum want zijn baas is een zzp-er die graag zijn personeel uitbuit, want man doet drie banen in 1; verzekeringen, boekhouding en inspringen bij ziektes van andere collega's. En een pensioen opbouwen? Vergeet het maar want zzp-ers hoeven dat niet te regelen voor hun personeel.
Soms word ik er moedeloos van. Ooit zal het toch wel veranderen denk ik dan, ooit zal het toch wel beter gaan? Maar dat ooit komt nooit. Alles wordt duurder, we komen er gewoon niet en de stress bouwt zich op.
Ik zal echt de enige niet zijn die zo zit elke maand. Er zullen best meer mensen zijn die worstelen om het hoofd boven water te houden. Maar je hoort er nooit wat van omdat mensen zich ervoor schamen. Natuurlijk is het leuker om gezellige Facebook family kiekjes van weer een vakantie te delen dan te klagen over rood staan en dat je in de stress zit. Dat snap ik ook wel. Maar ik krijg er soms een punt hoofd van. Van dat 'gezellige' nietszeggende Facebook geneuzel over niks. Over wat je gaat eten, of wat je gaat doen of wat voor weer het is en dat je dat niet fijn vind, of nog erger; de Pietendiscussie!
Nee ik heb mijn buik er even van vol en heb genoeg aan mijn eigen shit...


© KH

No comments: