Wednesday 11 October 2017

Wednesday Wisdom; De normale Nederlander


When injustice becomes law, resistance becomes duty.
                                             - Thomas Jefferson



Toen ik gisteren Rutte hoorde over 'normale Nederlanders' vroeg ik mij af wie de 'Normale Nederlander' dan wel was volgens hem. De Normale Nederlander gaat er volgens premier Rutte op vooruit. Kennelijk ben ik geen normale Nederlander. Ik en met mij vele Nederlanders, gaan er al jaren niet op vooruit. Ik niet, mijn man niet en alle mensen die tot de zogenaamde minima behoren niet. De ouderen niet, de mensen die zoals wij van een minimum salaris of nét erboven moeten zien rond te komen. Nee, wij zijn niet de 'normale Nederlander' wij zijn weer een apart soort. Wij moeten roeien met de riemen die we hebben en staan rood op de bank. Moeten we maar opletten, moeten we maar minder kopen, of meer werken, of.... tja of wat? Weet u het weet ik het... 
De eigen bijdrage en zorgpremie is een doorn in het oog, dan heb ik het nog niet over de 'normale' kosten van vaste lasten. En nu gaan de boodschappen ook nog duurder worden. Toe maar, het kan niet op. Maar gelukkig is er 1 lichtpuntje; de 'normale Nederlander' en dan met name de middenstand en rijkere Nederlander gaat er op vooruit! Hé gelukkig! Dat is al een hele zorg minder... *rolt met ogen* 

Vanmorgen zag ik onderstaand filmpje op Twitter voorbij komen. Geweldig gedaan sowieso. In Amerika komt al een deel van de bevolking in opstand tegen hun president.
Hier in Nederland zijn we net schapen die volgen. Het zal allemaal wel... 
Vervang in het filmpje de naam Trump voor Rutte en het kan ook. Allemaal 1 pot nat. Zakkenvullers over de hoofden van de echte normale Nederlanders.... 


© KH 

No comments: