Wednesday 25 October 2017

Wednesday Wisdom; Different reality

Most disagreements are caused by different perceptions that created different realities.



Ik hou van de regen, van donkere jagende wolkenluchten, van mooie herfstkleuren en dwarrelende blaadjes. Van blaadjes op de grond en dan lekker door die blaadjes lopen. Van die blaadjes onder mijn carport daar stoor ik mij niet aan. Buurvrouw wel, die wil ze het liefst elke dag weg hebben. Maar dan komen er toch nieuwe blaadjes, of dezelfde blaadjes als je ze naar de overkant veegt? Maar nee ze moeten weg. Van mij niet, laat maar lekker liggen. 
Gisteren was er alweer een weerman op tv die aan het klagen was over het 'troosteloze weer'... dan denk ik; Kom op zeg! Je bent een weerman! Dit moet voor jou juist interessant zijn! Veel beter dan blauwe luchten en zon! Daar is weinig over te vertellen, veel minder dan over wolken en wat voor soort en wat voor hoge-of lage drukgebied of storm of orkaan! Ga dan geen meteorologie studeren als je alleen maar blauwe luchten wil!  

Ik ben een ochtendmens. Ik kan niet tegen laat naar bed gaan en lang blijven liggen. Dus als dit weekend de wintertijd weer ingaat heb ik daar wel een week voor nodig om weer bij te komen. Het is misschien gek voor mensen die daar geen last van hebben maar het is nu eenmaal zo. Dus ik ben heel blij als ze hopelijk in Brussel gaan besluiten om de zomertijd af te schaffen! Mensen klagen nu al nu het niet eens zover is; ja maar de lange avonden buiten zitten dan, is het lekker lang licht! En weet je dat het niet eens goed is voor een mens? Dat geswitch met tijden bedoel ik? Plus dat het vreselijk achterhaalt is. Wintertijd is de standaardtijd mensen! Niet de zomertijd die iedereen gehandhaafd wil zien! 

Wat ik hiermee wil zeggen is; zoveel mensen zoveel meningen en zoveel discussies zeker in deze tijd. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet op de sociale media. Het is vreselijk wat je allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt alleen maar omdat men zijn eigen standpunt wil verdedigen. 
Iedereen heeft zijn/haar eigen realiteit, zijn eigen perspectief. Waarom kan nou niemand meer eens zeggen; wat rot voor je, maar goed dat ik daar geen last van heb, bijvoorbeeld. Of; zo had ik het nog niet bekeken. Om maar iets te noemen. 

En daarom hou ik steeds vaker mijn mond op de socials. 

Dat dus... 

© KH 

No comments: