Wednesday 9 August 2017

Wednesday Wisdom; Time flies

Time and tide wait for no man. 
      Geoffrey Chaucer



Vandaag is het alweer 23 jaar geleden dat mijn oudste zoon geboren werd. En gek; je weet het als de dag van gisteren. Gisteravond lag ik nog in bed te denken hoe ik midden in de nacht ineens naar de wc moest 23 jaar geleden en dat mijn vliezen waren gebroken. Verder maakte het ventje totaal geen haast want de weeën moesten worden opgewekt net zoals twee en half jaar later bij zijn broer.
23 jaar ... toen ik 23 werd, was ik al getrouwd! (veel te vlug en te vroeg maar goed water under the bridge) Deze twee heren maken nog geen aanstalten om het ouderlijk huis te verlaten. Ze hebben het thuis veel te goed. En dat hoor ik bij meer ouders van kids van die leeftijd. Het valt ook niet mee; kamers zijn schreeuwend duur laat staan een flatje voor jezelf. In mijn tijd (kuch) was onze flat in Guldens 425 p/m maar daar heb je nu nog geen 1 kamer appartement voor! Je moet tenslotte ook nog kunnen roken en uitgaan! Ok, dat was flauw, maar ook weer niet. ;)
De moeders van tegenwoordig zijn te goed denk ik dan maar of misschien heel misschien vinden we het ook wel fijn ze nog eventjes thuis te hebben....

© KH

No comments: