Wednesday 23 August 2017

Wednesday Wisdom; Nog even


Wanneer iedereen terug is van vakantie, dan mag ik. Of moet ik zeggen; mogen wij. Niet dat we weg gaan (was het maar waar) maar toch even twee weken niks moeten is ook lekker. Af en toe een dagje met de trein weg, of gewoon lekker lui met een boek in de tuin mits het weer het toelaat. Nazomeren kan ook lekker zijn, misschien wel beter dan een hele hete zomer zelfs. Sowieso was deze zomer niet verkeerd voor mij althans qua temperatuur en weer. Goed te doen als je nog gewoon de hele zomer door moet werken. 
Maar de vraag blijft wel; als je zo naar een vakantie toeleeft, richt je dan je leven niet een beetje verkeerd in? Het moet niet zo zijn dat die paar weken per jaar je nou het enige is waar je naartoe gaat leven. Zelfs niet als je op vakantie gaat.
De reden dat wij niet gaan is plain and simple; ik ga niet vanwege mijn bijna 16jarige hondje én het is mij op dit moment te duur. Aangezien wij geen auto meer hebben gaat dat toch al snel in de papieren lopen als je met de trein of vliegtuig moet en iets moet huren of in een B&B gaat. Dus blijft er voor ons voorlopig niks anders over dan een aantal dagen treinen en ons thuis vermaken. (lees; de buitenboel schilderen) 
Maar ook dat is best lekker; en waarom zouden we niet vaker een dagje gaan treinen? Lekker toch? Wij houden zo van in de trein zitten en naar een museum gaan dus niet alles laten afhangen van die paar weken per jaar! (ondertussen tel ik toch wel stiekem af ) 

© KH

No comments: