Wednesday 5 July 2017

Wednesday Wisdom; Gratitude



De laatste tijd voelde manlief zich moe en viel hij steeds in slaap in zijn stoel op vrije dagen of 
's avonds. Dus hij was naar de dokter geweest, maakte zich zorgen want ook hoofdpijn en veel snurken etc. Zijn vader is op 60 jarige leeftijd gestorven aan een hartstilstand dus je wilt alles uitsluiten.
Vanmorgen gingen we gezamenlijk (ik moest van de dokter ook mee) naar de huisarts. Die wilde wel eens weten hoe vaak ik hem aan moest stoten omdat zijn adem stokte ed. 
Gelukkig was zijn bloed wat twee weken geleden gecontroleerd was goed, en hij kan evt nog een afspraak  met de cardioloog maken maar de arts denkt eerder aan wat overgewicht dan aan andere (ernstiger) dingen.

Opgelucht keerde ik huiswaarts (en manlief naar werk). Gelukkig viel dat mee. Ik heb de neiging te gaan doemdenken in zulke situaties. Niet nodig dus. 
Dankbaar zijn dat alles goed is en sending good thoughts into the Universe again! 

© KH

1 comment:

Anonymous said...

Meer bewegen, minder zout, suiker en dierlijke vetten. Makkelijker gezegd dan gedaan en niemand die dat beter weet dan ik. Had zelf afgelopen zaterdagmiddag de HAP over de vloer. Loos alarm gelukkig, maar de symptomen wezen deels op de mogelijkheid van een hartaanval. Huisarts wist wat het wel was: Mijn trommelvliezen trekken wat naar binnen (binnenoor) en dat maakt dat je je licht in het hoofd voelt, alleen je hoofd transpireert, maar verder je maag en buik opgezwollen zijn (lijk wel zwanger) en zeer doen en die maag drukt via via ook op de longen waardoor je kortademig wordt. Het is net een aardbeving met naschokken die steeds minder worden. Was ook een waarschuwing. Veel groen spul eten. Het mooiste is elke dag een andere kleur groenten en fruit. En vergeet de bittere groenten niet!! Zo bitter zijn ze niet meer, maar eet ze wel. Lofsalade in de zomer is gezond en voor wie van lof houdt erg lekker. Allebei sterkte met al het 'gedoe'. En fijn dat het goed blijkt te gaan! :)