Sunday 1 January 2017

Muziek op Zondag; Nieuwjaarsconcert Wenen

Allereerst de beste wensen voor 2017. Dat het een heel mooi jaar mag worden!
Bij ons is het een beetje traditie geworden om de eerste dag van het nieuwe jaar te kijken naar het Nieuwjaarsconcert in Wenen. Werd dit altijd gepresenteerd door Joop van Zijl in het verleden, sinds een paar jaar heeft Edwin Rutten de twijfelachtige eer dit te hebben mogen overnemen. Twijfelachtig omdat je als kijker de stem van Ome Willem hoort en toch elk moment verwacht 'Dag lekkere rakkers van me' te horen. Als dit vervolgens niet gebeurt en er een beetje een lauw verslag volgt met flauwe grappen dan valt het toch een beetje tegen. Joop van Zijl is een geweldige verslaggever en moeilijk om op te volgen, je moet het dan ook niet proberen.

Gelukkig draait het vooral om de klassieke muziek en de mooie beelden uit Wenen, of de wereld en het ballet. En daar zal ik dan een stukje van plaatsen, uit voorgaande jaren;

Bij ons thuis werd dit altijd gekeken of geluisterd en mijn vader floot vaak met klassieke muziek mee. Met als gevolg dat ik dat nu dus ook doe; ik fluit alles mee. 😉

















© Kh

1 comment:

MelodyK said...

Ik ken het ook inderdaad....en ja die nieuwe presentator mag van mij heel snel de ex worden