Sunday 11 December 2016

Muziek op Zondag; Hans Zimmer

Ik ben opgegroeid met allerlei soorten muziek; van popmuziek tot Franse chansons en klassieke muziek. Mijn vader floot altijd mee met de diverse klassieke stukken en helaas of moet ik zeggen gelukkig, heb ik dat van hem overgenomen. Als ik een klassiek stuk hoor waar mijn vader zijn deuntje bij floot, fluit ik het mee. Vroeger vonden wij (mijn zus en ik) het trouwens maar niks, die klassieke muziek. Nu luister ik er best vaak naar, heerlijk op een lekker knusse tvloze avond of op een zondagochtend.

Nu is er een soort van klassieke muziek die iets anders is, het is klassiek, maar ook weer niet.
De filmmuziek. Het maakt gebruik van een orkest maar is het klassieke muziek te noemen? Ik vind eigenlijk van wel, de muziek maakt of breekt vaak een film.

Hans Zimmer en Max Richter zijn moderne componisten die ik zeer bewonder.
Deze week Hans Zimmer; hij maakte onder andere de muziek bij Inception en Inferno, 12 years a slave, Interstellar etc...

Een aantal van die prachtige muziek hieronder; geniet ervan;

















© KH

No comments: