Sunday 27 November 2016

Muziek op Zondag; top 2000 2016


We mogen weer; stemmen op de top 2000  . Zoals ieder jaar ben ik er weer voor gaan zitten alleen wat ik van veel mensen hoor is dat ze een themalijst maken, ieder jaar weer een andere. Omdat veel van de muziek waar ik normaal naar luister toch niet in de lijst der lijsten staat heb ik ook een themalijst gemaakt dit jaar. Mijn thema is de overleden artiesten omdat er zovelen heen gegaan zijn dit jaar. Ik ben eens gaan zoeken op internet en het werd nog een hele klus wie te kiezen. Wat me wel opviel was hoeveel mannen tov vrouwen er overleden waren! En dat ik toch niet zo heel veel van zangeressen houd en meer van zangers.
Ook heb ik niet de mensen erin gezet waar ik muzikaal gezien niks mee had zoals Prince en Leonard Cohen. Grootheden, zeker, maar het moet wel mijn lijst blijven.

Een greep uit mijn keuze;

Uiteraard David Bowie; in 1990 heb ik hem live mogen zien;



Eens een andere van Queen dan Bohemian Rhapsody, deze brengt ook veel herinneringen boven uit mijn jeugd;



1 van de weinige dames omdat ik bij dit nummer nooit stil kan zitten;



Natuurlijk mag deze in de themalijst niet ontbreken; arme Pete Burns...



Ik ben gék op dit nummer en het staat dan ook al langer in mijn favorietenlijstje;



Deze heb ik tussen de vrije keuzes gezet; soms mag je uit maar een paar nummers kiezen in de lijst en die je t mooiste vindt staat er dan dus niet tussen, dan maar zo;



Nog zo'n vrije keuze die me kippenvel bezorgt;



Zijn we allemaal niet een beetje klaar met Jeanny hoe graag we t ook meeblèren?



© KH

No comments: