Monday 17 October 2016

30 Dagen Blog Challenge dag 27




Mijn (t)huis

Mijn huis is een plek waar ik  me echt thuis voel, een plek die echt helemaal van mij is, al zolang ik er woon. Mijn plekje, mijn toevluchtsoord, mijn 'hide-away' soms ook wel. Ik hou van mijn huis en mijn tuin. Sinds bijna 10 jaar nu staat het ook nog eens op mijn naam en daardoor is mijn huis me alleen nog maar dierbaarder geworden. Het is alsof het niet alleen maar een 'ding' is maar een wezen dat mij bescherming biedt tegen invloeden van buitenaf. Hier binnen ben ik veilig, mijn huis beschermt mij. Klinkt heel erg he, maar ik ben een echte huismus geworden de laatste tijd.

Maar aan de andere kant.... De eerste keer dat ik in Schotland kwam voelde ik me daar ook meteen thuis. Ik weet niet wat het was maar het was net of ik daar hoorde. Wie weet heb ik daar ooit wel in een vorige leven gewoond. Het voelde alsof ik daar hoorde, alsof het thuiskomen was.
En sommige plekken hebben dat.

Het enige wat ik nog graag wil is dat ik me in mijn eigen vel nog thuis ga voelen, in mijn koppie... want soms is het daar zo'n chaos dat het geen thuis gevoel is, te onzeker om me er thuis te voelen.
Maar daar wordt aan gewerkt. 😉

© KH

1 comment:

MelodyK said...

allereerst geef ik je een heel dikke knuffel...... en zeg met het volste vertrouwen 'het komt wel goed schatje'

Je bent goed bezig en doe maar kalm aan, goede dingen komen langzaam zolang je maar steevast doorgaat en af en toe een stapje achteruit zet want dat hoort erbij....