Tuesday 7 January 2014

Sherlocked

http://data3.whicdn.com/images/40649560/I-am-sherlocked-sherlock-30095589-1900-1200_large.jpg

Ik zit er weer helemaal in. 1 januari begon dit jaar goed met de eerste aflevering van het derde seizoen van Sherlock op de BBC. Na een afwezigheid van maar liefst twee jaar met een cliffhanger van jewelste in het vorige seizoen. Sherlock was immers van een enorm hoog gebouw gesprongen en was dood, morsdood. So we thought...

Niks was minder waar, gelukkig. Sherlock lives en hoe! Was het eerste deel (wat meer een kleine film is dan een aflevering) al een genot waarin veel gelachen werd, episode 2 van seizoen 3 was om te gieren! We zagen Sherlock's menselijke kant, want laten we wel wezen, hij is een 'beetje' 'sociaal gehandicapt' en dan zeg ik het nog netjes. Maar o boy do we love him!

De wijze waarop de serie geschreven is, er geacteerd wordt is zo Brits. Ik kan het niet anders zeggen dan dat. De humor is briljant, het plot ook, en de twists and turns in de uitwerking van zo'n 90 minuten durende aflevering al helemaal. Laat het maar aan de Britten over om zo'n werkelijk waanzinnig briljante serie te schrijven én uit te voeren!  

 http://www.cinemablend.com/images/sections/60089/Downton_Abbey_60089.jpg

De echte 'die-hard' fans hadden gehoopt, eerlijk is eerlijk, op een romance tussen dr. John Watson (gespeeld door Martin Freeman ook bekend door the Hobbit) en Sherlock Holmes (Benedict Cumberbatch). Het is immers een moderne versie van dit klassieke verhaal van sir Arthur Conan Doyle die de schrijvers Steven Moffat en Mark Gattis (speelt ook de broer van Sherlock, Mycroft Holmes) bedacht hebben.
Wat een teleurstelling voor velen was het dat na twee jaar John Watson een vriendin bleek te hebben waar hij trouwplannen mee had. En zelfs in het tweede deel mee in het huwelijksbootje trad.
Maar toegegeven; Mary, Watson's vrouw, bleek een goede aanvulling te zijn. De fans sloten haar massaal in hun hart.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02779/sherlock-series3-e_2779858k.jpg

En dan aanstaande zondag het laatste deel alweer. Ik kan niet wachten. Ik heb al gelezen dat de schrijvers al met seizoen 4 bezig zijn. Laten we maar hopen dat ze ons niet weer twee jaar laten wachten! Want ik ben echt totally Sherlocked!

© KH

4 comments:

Daan said...

herkenbaar... :-)
maar dat wist je al!!

Kati said...

Gelukkig wel Daan, kindred spirits and all that Thank God... Someone who understands! :D

A van de Aa said...

Voor de liefhebbers ......

Unknown said...


Ik had een probleem met mijn vriendje 6 maanden geleden, die leiden tot ons uit elkaar.
Toen hij brak met mij, ik was mezelf niet meer, ik vul zo leeg van binnen
me. Totdat een vriend van mij vertelde me over een van spreuken die haar hielp in
hetzelfde probleem ook. i e-mail de spreuken en ik vertelde hem mijn probleem
en ik deed wat hij vroeg me, om de lang verhaal kort te maken. Voordat ik het wist
wat er gebeurde, niet tot 48 uur, mijn vriend gaf me een gesprek en hij
kom bij me terug en vertelde me dat hij me van alles wat er ging gebeuren, ik ben zo
dankbaar om deze spreuken en zal niet stoppen met het publiceren van zijn naam op de
net voor het goede werk dat hij is doing.If je zijn hulp nodig hebt, kun je hem mailen op
(LOVESPELL506@GMAIL.COM) en hij zal je ook helpen te Dr TRUST van (
LOVESPELL506@GMAIL.COM) Ik zal voor altijd dankbaar voor jou.