Tuesday 10 December 2013

Everything is connected



Van Sint had ik een mooie film gekregen: Cloud Atlas. Het motto: Everything is connected sprak mij meteen aan.
Het gegeven van de film ook: Mensen die elkaar kennen uit vorige levens.
Zo voel ik het al jaren. Ik geloof 'heilig' in reïncarnatie en dat je in ieder leven weer met dezelfde mensen doorbrengt waar je van houdt, in wat voor gedaante dan ook.

Toen mijn Jongste geboren werd voelde ik het al meteen. Dit is een kind met een oude ziel. Sterker nog: Toen hij nog in mijn buik zat, had ik het sterke gevoel: Dit kind heeft mij uitgekozen om zijn moeder te zijn. Waarom? Toen had ik geen idee. (Nu hij aan het puberen is soms ook niet om eerlijk te zijn) Maar na verloop van tijd voelde ik: Hij en ik horen bij elkaar. Zoals Oudste en ik ook bij elkaar horen. Zoals het moment waarop mijn man en ik elkaar aankeken voor de eerste keer, er ook 1 van herkenning was. Soulmates. Ik ken jou.



Zo denk ik ook dat de mensen die spijtig genoeg van ons heengaan (heen gegaan zijn) op ons wachten tot we in een volgend leven weer samen zijn of komen. In wat voor gedaante dan ook. Mijn vader is er nu al 10 jaar niet meer. Maar ik zal hem weer zien. Ik heb hem altijd al gezien, ooit, lang geleden. In een vorig leven. En in een volgend leven ook weer. Wij zijn verbonden. De mensen die je leven lang bij je zijn, zijn verbonden met je, en blijven altijd bij je. Zelfs na de dood. Of moet ik zeggen, vooral na de dood.
En is dat niet een hele geruststellende gedachte?

© KH

1 comment:

A van de Aa said...

Na ongelovige Thomas kom ik....
misschien omdat ik er niet voor open sta ....
Wel een prachtige afbeelding !!!!