Wednesday 21 August 2013

Snail mail

What a lot we lost when we stopped writing letters. You can't reread a phone call.
            ~Liz Carpenter

Was het 'vroeger' heel normaal om elkaar brieven te schrijven, tegenwoordig is het maar zelden dat je nog 'normale' post ontvangt. Verjaardagskaarten misschien, maar de meeste post komt toch echt wel digitaal. De enige die ik nog een kaartje schreef waren mijn moeder, zus en een vriendin die ik al meer dan 35 jaar ken. Maar nu ook deze laatste het mailen heeft ontdekt is zelfs dat brieven schrijven gereduceerd tot een enkel kaartje en mailen we vooral. Tot Daan me begon te schrijven. Eerst waren het kaartjes maar vorige week een heuse lange brief. Had ik eerst nog iets van 'HELP' ik moet gaan schrijven, al schrijvende begon ik er toch echt lol in te krijgen. Toegegeven, mijn handschrift is een ramp. Ik tik nu eenmaal meer dan dat ik schrijf. Mijn handschrift wás al jaren een ramp en door al het getik is het er niet beter op geworden. Maar ja, als je het niet bijhoudt, dan wordt het alleen maar erger natuurlijk! Nu heb ik bedacht dat ik het maar in stukjes hak, elke dag een klein stukje als een soort van dagboekje, tot het een heuse lange brief is. En waarom ook niet? Misschien dat het dan leesbaarder wordt, dacht zij hoopvol. Niet echt maar och het gaat om het idee.

http://tillyscottage.com/wp-content/uploads/2011/07/write-a-note.jpg

Volgens mij wordt Snail Mail ook wel populairder. Wildvreemden die elkaar via blogs 'leren kennen' en elkaar brieven gaan schrijven. Gewoon zomaar, over van alles wat. En ook nog over de hele wereld heen. Postcrossing noemen ze dat. En op het mooiste briefpapier met leuke plaatjes en tekeningetjes. Creatief met mail. Dan blijf je met een getikte brief toch maar beperkt tot een smiley, die ik overigens wel mis met het schrijven! Hoe snel raak je dáár toch aan gewend!

Misschien krijg ik wel de smaak te pakken, ik heb al een paar velletjes vol. Nog even en ik moet nieuw briefpapier bij gaan kopen, zelf online is het al te koop.



http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Luxus-Briefpapier_um_1865.jpg

Hier wat leuke sites:


plukietsmoois

postpapierenzo

winkelvanpapier

buitendelijntjesshop

© KH

4 comments:

Daan said...

:-)
looking forward to my snailed mail...

Kati said...

Staat klaar om gepost te worden Daan. Morgen weg, heb je m vrijdag, als de TNT mee werkt. :)

A van de Aa said...

De post die heden in de brievenbus vind is niet die waarop je zit te wachten.
Meestal rekeningen of reclame en ander drukwerk.
En de postbodes zijn ook niet meer wat het geweest is.
We hebben inderdaad veel verloren.

Kati said...

Nee klopt A! Die postbode die wij nu hebben slaat pakjes de brievenbus in. Mag je hopen dat de inhoud nog heel is. Er zijn al 2 klachten richting TNT gegaan.