Monday 15 April 2013

Spam

http://www.xp-helpdesk.nl/images/stories/spam.jpg

De afgelopen weken liep het de spuigaten uit. Mijn blog werd overspoeld door spam! Je kon het zo gek nog niet bedenken of ik kreeg er een reactie over. Gelukkig verdween de meeste daarvan in mijn 'spam-berichten postvak' in plaats van tussen de gepubliceerde reacties. Helaas glipte er een enkele tussendoor. Soms de meest rare, of nare. Seksueel getinte ook wel. Ik verwijderde ze altijd maar zo snel mogelijk. Waarom ze mij moesten hebben? Geen idee. Ik had het ook al op mijn hotmail, maar sinds dat Outlook geworden is ben ik daar (afkloppen) vanaf.

Afgelopen paar dagen dacht ik de spammers te slim af te zijn. Ik zette gewoon die verificatiecode erop. ZO dát zou ze leren! Ja mij ook! Ik kreeg meteen geen enkele reactie meer. Want die code is een ramp! Geen mens kan dat lezen, en nee spammers wagen zich daar al helemaal niet aan. Dat zijn meestal computergestuurde reclame dingetjes tenslotte.
Als er al iemand door kwam kreeg ik steevast de verzuchting: O die code!

Dus ik heb hem maar weer verwijderd, die code. Ik hou mijn hart vast voor de spammers. Natuurlijk hoop ik dat ze wegblijven nu. Dan maar dagelijks mijn spam-vak nakijken. Hopelijk zijn ze uitgespamt. Maar wat doen we er tegen? En hebben andere bloggers er ook last van? Wat doen jullie ertegen? Lastig blijft het.
Maar ik wil de lezers hier niet wegjagen! Hopelijk komen jullie weer reageren! Ik ben erg blij met alle reacties en hopelijk heeft iemand een idee wat ik tegen de spammers kan doen. Alvast bedankt voor de tips.

© KH

No comments: