Thursday 25 April 2013

Rustgevende Geluiden

Niets is zo rustgevend als het geluid van de natuur. Vind ik dan. In mijn tuin zitten tientallen vogels die elke hun eigen geluid maken. Tig mussen die vergaderen in de heg, een merel die zit te fluiten op de nok van het dak, de wind die zachtjes door de bomen waait waar eindelijk de blaadjes aan komen. En vorig jaar hadden we ook nog een klein fonteintje waar water uit stroomde maar helaas is die nu kapot. Ook dat was erg rustgevend.

Is dat alles er niet, zit mijn puberzoon bijvoorbeeld weer te oefenen op zijn gitaar, of gillen er weer nieuwe buren tegen elkaar, dan kan ik nog wel eens zo'n relax cd op zetten. Zo een met vogelgeluiden, of andere natuurgeluiden erin. Een kabbelend beekje, kwakende eenden, een uil, een zee of zacht vallende regen. Je wordt er meteen heel rustig van, is mijn ervaring.

Zojuist zat ik een beetje te surfen op het internet en kwam ik een site tegen met zulke geluiden. Je kunt ze zelfs ook nog eens regelen. Geluiden te kust en te keur.
nature sounds

Genieten eigenlijk wel. Zeker nu ik een vage hoofdpijn op voel komen, tien keer achter elkaar hetzelfde deuntje van boven hoor komen, en van buiten hetzelfde geschreeuw tegen de hond van de achterburen...
Ik doe even mijn oortjes in en ben er even niet...



© KH

No comments: