Sunday 17 February 2013

Muziek op Zondag, 'Sweet' sixteen

Morgen is Jongste jarig. Hij wordt alweer 16 jaar. De hele dag door loopt hij, inmiddels 2 koppen groter dan ik, al zou je dát niet zeggen omdat hij waarschijnlijk vanwege die lengte om niet op te willen vallen met gebogen schouders loopt, met 'oortjes' in zijn hoofd. Niet te hard vanwege gehoorbeschadiging en dat is in zijn geval maar goed ook. Zijn smaak wordt met de dag gekker geloof ik. Liep die in het begin van zijn puberteit nog min of meer gelijk met de mijne, waar hij vandaag de dag naar luistert, mijn vader zou zeggen: Takkeherrie.

Toen ik 16 was, was ik 'New Wave'. Gekleed in het zwart zoveel mogelijk als mijn ouders niet weer 'aan het zeuren' waren daarover. Mijn vriendin draafde verder door en had haar haren á la Robert Smith van the Cure, helemaal omhoog, met zeep want dat werkte het beste, nog beter dan gel. Dat het dof werd, och dat maakte niet uit. Ik zie ons nog uit ons dak gaan in het New Wave café, de keren dat ik weg mocht dan... Dat        zal vooral een jaar later geweest zijn.

Jongste heeft zijn haar zoveel mogelijk lang of halflang, luistert naar Rock, metal vooral. Hij houdt ook wel van de classic rock muziek maar metal heeft zijn voorkeur. Het is niet mijn smaak om eerlijk te zijn. Maar met de Classic rock, daar ga ik graag met hem in mee. Deze muziek op zondag gaat dus over zijn smaak, maar terwijl ik dit blog aan het tikken was, en hij zijn muziek hoorde en erbij kwam staan bleek dat zijn muziek toch eigenlijk best meeviel. De eerste band is de ergste de rest valt best mee en de Classic rock muziek nummers zijn meer aanwezig op zijn Ipod dan de 'takkeherrie'. Er is nog hoop voor de jeugd! :-D

Eerst de ergste band maar (vind ik) die Jongste mooi vindt:



En Jongste luistert naar zogenaamde Emo Rock en Metal.





Gelukkig houdt Jongste ook van Classic Rock:





© KH

1 comment: