Sunday 20 January 2013

Muziek op Zondag, Birds

Ik heb net meegedaan met de Tuinvogeltelling. Ik ben ook lid van de Vogelbescherming en ja je kunt wel zeggen dat ik een vogel gek ben. Op school zeiden ze het al: Ze ziet ieder vogeltje op ieder takje. Dat is niet veranderd eigenlijk. Ik kijk graag naar vogels. Vanmorgen tijdens de vogeltelling, nadat ik extra doppinda's en brood gestrooid had, voer gegeven had en nieuwe vetbollen opgehangen had, was het ineens extra druk in de tuin. Er kwamen vogels die normaal niet kwamen. Ik heb mijn nieuwe camera en kon meteen aan de slag! Wat een geweldig gezicht! Normaal zitten er 2 eksters in mijn tuin brutaal te doen of het hun tuin is, maar nu hadden ze wat vrienden meegenomen. De eksters vlogen af en aan! En toen kwamen de kauwen! Geweldig! Even later een hele zwerm meeuwen! Ik kon mijn geluk niet op! De 40 mussen die in mijn heg wonen zaten verontwaardigd te kwetteren in de heg. Zij lieten zich niet zien, op een paar stoere mussen na die wel het lef hadden. Er staat ook een gemeen snijdende wind. We zijn al vroeg op pad geweest richting het bos en dat was geen lange wandeling! Brrr. Dus we zijn nu extra lief voor de vogels, en vandaar deze muziek op zondag voor en over de vogels.

Toen ik de meeuwen zag moest ik meteen aan deze band denken:



Ik weet dat het eigenlijk niet over vogels gaat maar het is wel mijn meest favoriete Beatles liedje.. En dat merel geluid op het einde, zo mooi!











© KH

No comments: