Sunday 19 August 2012

Muziek op zondag, zomer 2012

De laatste dag van het eind van mijn vakantie is aangebroken. Morgen beginnen Lief en ik weer 'vol goede moed'. Het zal wennen zijn. Voor ons doen sliepen we elke dag uit. 8 uur of half 9 is voor ons erg lang! We gingen wat later naar bed. Niks moest, alles mocht. Dit gevoel wil ik vast houden> Want, bedacht ik me gisteren: Waarom zouden we niet elke dag van de week, van ons leven kunnen leven alsof we vakantie hebben? Natuurlijk moeten we werken, maar zelfs dan! We doen wat we graag doen. Allebei. Lief zit in de verzekeringen en dat doet hij graag. Ik werk met mijn oudjes en dat doe ik graag, de tijd eromheen kunnen we toch ook indelen als we zelf willen, leven bij de dag. Het leven is een feest, leef het leven zoals het komt. Geen stress, gewoon alsof het hele leven 1 zomerse dag is vol genieten. Life is what you make of it! Nog steeds is dat een waarheid als een koe!

En om deze vakantie af te sluiten wil ik wat zomerse klanken delen. Ooit bracht ik van elke vakantie dé hit van het vakantieland mee terug. Als herinnering. Nu zitten die herinneringen alleen nog in mijn hoofd. En wie weet ook nog wel op YouTube. Een paar dagen geleden toen ik Spotify aanklikte kwam er een afspeellijst boven genaamd: Summer 2012. De muziek die daaruit kwam was zo lekker, zo zomers, zo chill om maar eens een hip woord te gebruiken. Dus hieronder nog even genieten van deze tropische dag met wat zomerse klanken. Een mix van die Zomerlijst van Spotify en nummers die ik me nog kan herinneren van vakanties.

Deze brachten we mee uit Frankrijk in 1987



In 2000 de enige (en hoogstwaarschijnlijk laatste) keer dat ik in Spanje geweest ben, draaiden ze overal waar je maar kwam dit nummer. We kochten een cd waar dit op stond maar die raakte zo beschadigd dat het niet meer te draaien viel. Maar er is dus altijd nog YouTube! :)











© KH


1 comment:

A van de Aa said...

Nog een week te gaan voor het dagelijkse weer dagelijks word.