Sunday 17 June 2012

Muziek op Zondag, Feel good music

Er zijn van die dagen, dan gaat het even niet. Niet zoals je wilt dat het gaat. Dan zit in jouw ogen alles even tegen. Maar dan ook alles. Chagrijnige mensen om je heen, waar je eigen humeur ook niet beter op wordt. Hormonen die in de weg zitten, zowel bij jezelf als bij de pubers in huis. Gedoe met de geliefden in je leven, kortom, algehele malaise. En dan is er niks zo fijn als je dan een nummer op de radio voorbij hoort komen die je weer even helemaal doet opleven. Waarvan je weer helemaal blij en gelukkig kunt worden. Of wat ik dan vaak doe: Mijn muziek op YouTube opzoeken waarvan ik weet dat het me blij maakt. Gewoon even afsluiten van alles en even weer happy worden. Het werkt. Voor mij wel tenminste.

Zo word ik bijvoorbeeld heel erg blij van Dido, terwijl een ander dat maar depressieve muziek vindt. Of kan ik zielsgelukkig worden van John Mayer, of Sting. Maar ook van een lekker soulnummer. Laatst zat ik in de auto en hoorde ik een nummer voorbij komen wat ik lang niet gehoord had, en ik moest gewoon even meeswingen. Ik was niet 'in de mineur' maar schaarde het nummer meteen onder 'feel good' songs.

Hieronder een aantal nummers die mij in ieder geval 'good' laten 'feelen'! ;-)

Hier werd ik onderweg in de auto heel blij van. Ik werd wel vreemd aangekeken door mede-weggebruikers toen ik in de auto (ik reed mee) zat te swingen maar gelukkig trek ik me daar niets van aan! :-D



Hier word ik altijd zo intens gelukkig van, van haar stem...



Geen woorden nodig eigenlijk, maar voor wie t nog niet weet, deze man is gewoon the love of my life:



Eigenlijk, net als met Dido en Sting, vind ik heel veel goed wat deze man doet: Dit is gewoon lekker:



1 van mijn favoriete bands:



Kippenvel:



Tja, wat moet ik hierover zeggen... krijg het hier koud van, tranen in mijn ogen, en toch feel good, Tom maakt me aan t huilen en makes me feel good tegelijk. Ik hou van zijn stem. Samen met Coldplay en Snow Patrol 'mijn persoonlijke verrijking' van de afgelopen jaren op muziekgebied.



© KH

2 comments:

klaproos said...

heerlijk kati,
ik heb ze allemaal aangeklikt, en moeilijk te kiezen maar fix you wint het :-)
xxx

Kati said...

lekker is die he Klaproos! :)