Sunday 20 May 2012

Muziek op Zondag, John Watts en Fisher Z




Ooit kreeg ik van mijn eerste vriendje een cassettebandje (mam, wat is dat? Ja, jongen die bestonden toen nog! ;-) ) met zijn favoriete muziek die ik moest luisteren. Hij was 20, ik 15. Hij studeerde voor tandarts aan de Universiteit in Nijmegen, ik zat in mijn laatste jaar op de mavo en zou naar de havo gaan. We zaten samen op dansles. Hij kon heerlijk walsen, vooral de Engelse wals samen, heerlijk. In de Latijnse dansen wilden zijn voeten niet helemaal. Maar toch, het was een heerlijke tijd. Het was een beetje een onhandige, slungelachtige jongen. Mijn zonen zouden hem nu een 'nerd' noemen. (maar hij zoende heerlijk! "Mam!" :-D )
En dat bandje, daar stond Fisher Z op, even later kreeg ik nog een bandje met John Watts' the Iceberg Model erop. En aan de binnenkant had hij met potlood heel netjes geschreven: With love from me to you.
Ik heb de bandjes nog. En gisteren toen ik op de radio weer eens Fisher Z voorbij hoorde komen, was ik weer even terug in zijn armen, de Engelse wals dansend.

Ik heb hem ooit nog eens gegoogeld, dat kan allemaal tegenwoordig. Hij is inderdaad tandarts geworden, én professor aan het Radboud in Nijmegen. Plus dat hij ook nog onderzoek schijnt te doen naar van alles en nog wat. Knap hoor! Ik vraag me af of hij nog zo van Fisher Z houdt.













Er staat Fisher Z maar is alleen van John Watts van het album The Iceberg Model:



© KH

No comments: