Sunday 4 March 2012

Muziek op zondag, girls' names

Gisteren zat ik heerlijk gezapig op de bank naar Nick tegen Simon te kijken, hard het aanstellerig gedrag van Katja Schuurman negerend dan is het een leuk programma, toen zij een nummer moesten raden. Het bleek om Valerie van Amy Winehouse te gaan maar ik zat meteen met Valerie van Steve Winwood in mijn hoofd. In mijn ogen een nog beter nummer. Mijn onderwerp voor de zondag was geboren. Want er wordt wat afgezongen over de dames.
Zo is er zelfs over mijn naam een liedje gemaakt! Jawel! Ik ben er wat mee gepest toen ik klein was. Ik schijn er niet naar genoemd te zijn, mijn ouders wilden een naam die afgeleid kon worden van Catharina. Ik heb het laatst nog eens opgezocht. Ik dacht altijd dat mijn naam een Russische naam was maar dat bleek niet zo te zijn. Het is Grieks en inderdaad komt het van Catharina af wat Zuivere betekend. Toch leuk om te weten. Vooruit dan maar, weer een jeugdtrauma overwinnen en beginnen we met 'mijn' liedje, gemaakt 5 jaar voordat ik geboren werd. En hoe kan het ook anders. Zero points bij het Songfestival. Het zal niet...





Ik heb destijds het hele concert zitten kijken. Het origineel is van the Everly Brothers maar deze is me altijd bij gebleven.



Het intrigerende stemgeluid van Donald Fagan in Steely Dan:







En als laatste, 1 van mijn favoriete Police nummers. (nee niet Roxanne deze keer) Voor de zondag ochtend misschien niet zo geschikt *lol* maar wel erg leuk: Luister maar: Be my girl - Sally.



© KH

No comments: