Tuesday 13 December 2011

Tien dingen: Kunst

Vandaag 10 favoriete schilders:

1. John William Waterhouse: Psyche Opening the Golden Box


2. Dante Gabriel Rossetti: Veronica Veronese


3. Leonardo Da Vinci: Ste. Anne, Virgin and child


4. Sandro Botticelli: Madonna del Magnificat


5. Sir Edward Burne - Jones: The Golden Stairs


6. Alphonse Mucha: Winter


7. John Atkinson Grimshaw: Autumn Morning


8. J.M.W. Turner: Fishermen at sea


9. Alexander Nasmyth: View of Tantallon Castle with the Bass Rock


10. William Bouguereau: Abduction of Psyche: 


Er zijn er nog veel en veel meer die ik prachtig vind maar het is zo moeilijk kiezen! Ben (mede door mijn slome laptop) er al ruim een uur mee bezig. Kan gewoon moeilijk kiezen, dus dit heeft vast nog wel een vervolg! :-) Ik ben nu eenmaal dol op schilderijen vooral van de prerafaëlieten en Renaissance. En landschappen, kan ik ook niet helpen maar heb daar iets mee! :-) 
Dus wordt vervolgd... 

© KH

4 comments:

Christiaan said...

Prachtige schilderijen, die ik graag in huis wil hebben hangen....

Daan said...

kom je wel eens in Antwerpen?
hier hangen ook veel mooie dingen...

http://www.kmska.be/nl/

Kati said...

Yep ben 2 jaar geleden met zus en moeder n lang weekend in Anvers geweest. ;) Hebben (op mijn dringende verzoek moet ik erbij zeggen anders was t alleen maar winkeltjes in en uit) het museum voor schone kunsten bezocht. Genoten! Vond het prachtig! :) Rubens! O zo mooi! Wist niet wat een beroemde dingen daar overigens hingen! Dat beroemde schilderij van Jean Fouquet bv, ben daar lang blijven staan kijken, zo modern maar toch zo 'oud' eigenlijk! Schitterend!

Daan said...

dan zal je deze ook wel leuk vinden:

http://www.nationalgallery.org.uk/