Friday 2 December 2011

Grow old with me

"I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday."
~ Unknown


 Sinds ik mij verder verdiep in inspirerende zaken als Boeddhisme en Mindfulness, voel ik me steeds meer mezelf worden. Meer degene die ik wil zijn. Meer rustig en niet meer zo opgefokt. Niet meer de vrouw die ik was toen ik nog getrouwd was. Soms klink ik wel wat zweverig als ik bepaalde dingen zeg besef ik, maar ik weet nog niet goed hoe ik ze anders zeggen moet.
Wat ik wel besef is dat ik nu de ruimte heb en krijg om deze kant van mijzelf te ontwikkelen en aan zelfreflectie te doen wat ik niet had kunnen doen als ik nog getrouwd was. Of ik had dat moeten doen in de uren dat ik alleen thuis was. Alleen dan had ik die andere kant niet door kunnen zetten en was de verandering van mijzelf weer teniet gedaan op het moment dat hij thuis gekomen was. Dat besef, dat de beslissing die destijds niet zonder slag of stoot gegaan is, toch goed geweest is voor meer dan 1 kant, doet me iedere dag weer versteld staan. Niets gebeurd voor niets, zo blijkt maar weer.

En dan kan ik soms wel ongeduldig reageren op mijn vriend omdat hij iets niet begrijpt (of snel genoeg begrijpt voor mijn ongeduldige aard) wat door zijn Pdd-nos komt, wat ik goed besef, ik weet dat hij daar aan wil werken om dingen beter op te pakken.
Het valt voor hem niet mee, maar ik moet heel eerlijk zeggen voor mij als zijn partner ook niet. Het beeld wat ik ooit had, dat gaat hem nooit worden. Dat beeld van wat ik had wat een man 'moest' zijn. Maar misschien ben ik ook wel helemaal niet de vrouw die hij ooit in gedachten had. Wie zal het zeggen.
Wat ik wel weet is dat wij zoveel gemeen hebben, zoveel en vaak lachen samen dat ik hoop de gezegende leeftijd met hem te mogen behalen die mijn oma vandaag behaald heeft.
En omdat we beiden constant aan onszelf werken, door middel van die spiegel voor houden en inspiratie zoeken bij al die wijsgeren die de wereld kent en gekend heeft, kan ik nu vast zeggen:



© KH

4 comments:

Christiaan said...

Dank je wel voor dit mooie verhaal. Met jou wil ik inderdaad minimaal de honderd jaar halen.

Daan said...

mooi stukje...
jammer dat ik net in een heel andere fase zit met mijn relatie...
zie het niet gebeuren, namelijk...
niet echt...
niet meer...

x

sis said...

das mooi gezegd, kati,
fijn dat jullie zo kunnen lachen samen, xx sis

Kati said...

Chris, :)

Daan, da's erg, been there, done that! :( Sorry! <>

Sis, ha je bent er weer! :) Nice! :)