Wednesday 3 April 2019

Wednesday Wisdom; Count your blessings


Nog steeds herstellende van mijn ongelukkige val door de aanrijding van vorige week hoorde ik afgelopen maandag dat mijn fiets goed voor de schroothoop is. 
Natuurlijk had ik daar wel rekening mee gehouden maar toen ik hoorde wát er allemaal mis mee was kwamen dan eindelijk de waterlanders. 

Mezelf groot houden doe ik al zolang ik me kan herinneren. Ik stop alles achter een imaginair luik in mijn binneste en bij kleine beetjes komt dat af en toe naar buiten wanneer ik dat toelaat. Alleen toen Jessie overleed was het luik vol en liep het over. De maat was vol kennelijk. Normaal was zij degene die mij troostte in tijden van verdriet of rouw en nu moet ik het zelf doen. Ik laat anderen me niet zo makkelijk troosten zo blijkt. Jessie was daar goed in zoals honden nu eenmaal doen. God, wat mis ik haar! 

Maar goed, mijn fiets... het voor-en achterwiel, de voorvork en stuur zouden vervangen moeten worden wilde hij enigszins weer functioneren. Gekkewerk, daarvoor heb je een compleet nieuwe fiets natuurlijk, maar ook al is een fiets 'maar' een ding, hij was me altijd trouw en was altijd de beste fiets die we in huis hadden. Twaalf jaar lang heeft hij me overal gebracht waar ik zijn moest, zonder het te begeven! Een gewone simpele rode omafiets met drie versnellingen en handremmen. Natuurlijk moest er soms wel eens iets vervangen worden of geplakt worden maar dat was maar zelden! Ik was er blij mee. En dan rijdt zo'n .... hem met een idiote snelheid zo in de prak. Natuurlijk komt ook dat wel weer goed, en ben ik gewoon nog een beetje bibberig en doet alles gewoon nog zeer. (kneuzen doet meer zeer dan breken zeggen ze al weet ik dat niet en hoef ik dat ook niet te weten!) 
Maar ik ben nu eenmaal een gevoelig iemand en toen ze zeiden wat er allemaal mis mee was dacht ik; Dat had ik kunnen zijn! Voor hetzelfde geld had hij in plaats van mijn fiets mij geraakt en lag ik in de vernieling! Ik heb het er nog best afgebracht. Krakende wagens lopen het langst dus dan moet ik wel erg lang lopen! (piep, kraak, piep, kraak) 

(RIP rode omafiets)




© KH

No comments: