Wednesday 31 October 2018

Wednesday Wisdom; Halloween


Het is alweer de 31ste oktober, en voor velen dé dag om Halloween te vieren. Ons is geleerd (Katholiek opgevoed) dat het Allerheiligen is en morgen Allerzielen en dan staken we een extra kaarsje aan voor de overledenen of we bezochten het graf en zo maar niet dat creepy Halloween gedoe. (en zeker geen enge clowns) Ikzelf heb dus helemaal niks met Halloween overgewaaid uit de States. Zeker niet als het gedaan wordt met de intentie om anderen angst aan te jagen zoals ik gisteren op de radio hoorde; een aantal jongeren (jongens) is van plan om vandaag als horror clown de straat op te gaan om niets vermoedende voorbijgangers de stuipen op het lijf te jagen.
Nu heb ik al helemaal niets met clowns (doodeng vind ik ze) maar die horror clown zou echt verboden moeten worden!




Vreselijk toch?! Het is mij een raadsel waarom je dat voor de lol zou doen!
Nu is het vooral de angst voor iets wat niet echt is, maar toch... Angst doet rare dingen met mensen. Je moet je angsten overwinnen maar om nu zoiets op te gaan zoeken... (ik vind het al heel wat dat ik dit ding op mijn blog neerzet!) Angst overwinnen, ik probeer dat wel, maar dit is van een hele andere categorie. Dit is een ding wat je kan achtervolgen 's nachts in het donker als je wakker wordt en je moet naar de wc... en met achtervolgen bedoel ik in je gedachten want je weet dat het niet echt is.
Nee van mij mag het Halloween 'feest' aan me voorbijgaan. Dan maar een dagje angsten negeren ipv eraan werken... Irrationele angst voor clowns? Misschien wel maar met mij hebben vele mensen dat dan toch! brrr.... 

© KH 

No comments: